zaterdag 23 april 2011

Henny Huisman wil naast Quinty Trustfull vaste invaller van Koffietijd worden

Henny Huisman wil graag naast Quinty Trustfull vaste invaller van Koffietijd worden.
Als het aan Henny Huisman ligt, wordt hij naast Quinty Trustfull vaste invaller voor het RTL 4-programma Koffietijd. Het voormalig kijkcijferkanon presenteerde maandag samen met Quinty Trustfull eenmalig het programma.
 
Aan ochtendkrant Spits laat Huisman weten dat Koffietijd best een vaste invaller kan gebruiken. 'Koffietijd past bij mijn leeftijd. En de zender ook, want ik heb achttien jaar van mijn carrière voor RTL gewerkt. Koffietijd van Quinty Trustfull is een pittig programma dat tweehonderd keer per jaar live wordt uitgezonden. Dan is het goed om iemand op de reservebank te hebben.'
De Soundmixshow-presentator benadrukt dat zijn optreden naast Quinty Trustfull voorlopig eenmalig is. Maar als hij de kans krijgt om terug te keren op de televisie, dan pakt hij die 'met zestien handen aan'.
Vorig jaar vertrok de presentator bij de EO en heeft sindsdien geen andere omroep gevonden. Hij presenteerde onder andere Henny zoekt god, Huize Huisman en Een van de acht.
Het was het idee van John de Mol himself om Henny Huisman te vragen om eens als presentator aan te schuiven in het RTL4-programma Koffietijd naast Quinty Trustfull, zo vertelt het voormalige kijkcijferkanon aan de vooravond van zijn debuut in de dagelijkse ochtendshow. Een groot compliment, vindt de 59-jarige televisiecoryfee, vooral omdat de mediatycoon volgens hem uit hetzelfde hout is gesneden als hij. "Ik mag dan bijna zestig zijn, ik heb nog lang geen zin om te stoppen met werken. Ik heb nu eenmaal een enorme drive. Dat gaat niet over. Mijn leven ís televisie. Tegen John zeg je toch ook niet: stop nou eens met al die tv-formats."
De voormalige Soundmixshow-presentator benadrukt dat zijn plotseling aangekondigde optreden voorlopig iets eenmaligs is. "We moeten eerst maar eens kijken hoe het gaat. Vooralsnog is het gewoon leuk." Toch laat hij doorschemeren wel geïnteresseerd te zijn in de rol van vaste invaller. "Koffietijd van Quinty Trustfull past bij mijn leeftijd. En de zender ook, want ik heb achttien jaar van mijn carrière voor RTL gewerkt." Andersom kan hij zich voorstellen dat het vaste presentatieduo hem wel kan gebruiken. "Het is een pittig programma, met tweehonderd keer per jaar live. Dan is het goed om iemand op de reservebank te hebben."
Dit voorjaar is hij onder meer te zien als gastprestentator in de Comedytrain met Jan Jaap van der Wal en als deelnemer in Ik Hou Van Holland. Tussen de bedrijven door werkt hij ‘samen met een paar mensen’ aan een geheimzinnig televisieproject waar hij nog niets over kwijt wil. "Ik kan alleen zeggen dat het over iets gaat, dat mensen nu echt bezighoudt." Mochten deze plannen hem een kans geven om zichzelf opnieuw in het Nederlandse tv-landschap naast Quinty Trustfull te vestigen, dan zou hij die zeker grijpen. Vastberaden: "Met zestien handen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten