maandag 18 juli 2011

Quinty Trustfull collega Loretta Schrijver minder in Koffietijd

Quinty Trustfull collega Loretta Schrijver minder vaak in Koffietijd.
Loretta Schrijver (55) wil komend seizoen niet meer vijf ochtenden per week Koffietijd presenteren met Quinty Trustfull. Ze wil flink minderen en heeft met collega Quinty Trustfull een voorstel gedaan aan RTL.
“We hebben voorgesteld om Koffietijd komend seizoen om de week te presenteren, zoals ik dat vroeger jarenlang bij RTL Nieuws ook deed. Een week op en een week af is voor mij veel beter te doen. De directie moet daarover beslissen. Ik wacht nu af wat ik te horen krijg“, vertelt Loretta Schrijver in Privé.
Loretta Schrijver, die een aantal jaren geleden thuis zat met een burn-out thuis door haar dagelijkse talkshow bij Omroep MAX, vindt Koffietijd te zwaar. “Ik had een tijd geleden al aangegeven dat ik niet meer zo veel en zo lang wil als vorig seizoen. En wel omdat ik vijf dagen in de week een moordend tempo vind. ‘s Avonds moet ik vroeg naar bed, omdat er de volgende ochtend voor dag en dauw uit moet. Dat is pittig.”
De presentatrice en collega van Quinty Trustfull voelt zich alsof ze geen leven meer heeft. “Het punt is dat je met dit programma nooit klaar bent. Is de ene aflevering voorbij, ga je meteen door met de volgende. Het houdt nooit op. Ik kan nooit eens een dagje of een avondje lekker de deur uit. Dat wil ik niet meer. Ik heb ook nog een sociaal leven. Ik heb het er met Quinty Trustfull over gehad. Voor haar is het ook zwaar in combinatie met haar andere programma’s en haar gezin.”
Er wordt volgens Privé gefluisterd dat Pernille La Lau Loretta Schrijver helemaal gaat vervangen. “Ik heb niet gehoord dat ze geen gebruik meer van mij willen maken. Dus ik ga er vanuit dat ik na de zomer gewoon weer doorga. Ik wil graag doorgana. Koffietijd is een erg leuk programma. Elke ochtend is een feestje met Quinty Trustfull. Maar zoals gezegd: ik ga niet meer diezelfde rit maken van tweehonderd afleveringen.”
Loretta Schrijver zal in het nieuwe tv-seizoen dus heel wat kopjes koffie afslaan. Ze heeft besloten om Koffietijd minder vaak te presenteren, bevestigt ze aan weekblad Privé. “Niet omdat het zou moeten of dat er een probleem is met collega Quinty Trustfull, maar op eigen verzoek. Ik had een tijd geleden al aangegeven dat ik niet meer zo veel en zo lang wil als vorig seizoen. En wel omdat ik vijf dagen in de week een moordend tempo vind”, vertelt de presentatrice die eerder met een burn-out thuiszat van Max & Loretta. Het is de bedoeling dat Pernille la Lau haar vaste vervanger wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten